Hírek
22817 hír az adatbázisban
Úgy érzed, hogy valamit mindig elrontasz a toborzás során? (x)
Marketinginfo.hu - 2022-09-22 09:03
Karrier

Bár elsőre nagyon könnyűnek tűnik, de a toborzás mégsem olyan egyszerű, mint azt sokan kívülről látják.

Legfőképpen akkor nem nevezhetjük annak, ha olyan szakmában kell, hogy toborozz, ami különösen tele van nehezítő tényezőkkel.

Ha sofőröket keresel, akkor biztosan tudod, hogy miről beszélünk. Sajnos ebben a szakmában a toborzást és a cégek megítélését már javában aláásta egy-két olyan vállalat, aki nem kezelte egyenrangú partnerként a sofőröket, így sajnos mindenki, aki sofőröket szeretne toborozni, hátrányból indul.

Azért van remény!

Első lépésként legyen egy korrektül megfogalmazott belföldi sofőr állás pozícióra szóló hirdetésed a Sofőr állás honlapján! Ez mindennek a kiindulópontja.

Ha elegendő információt adsz közre a munka mibenlétét illetően, valamint kiemeled a legfontosabb tényezőket (belföldi munka, munka után haza tud-e menni a sofőr, milyen műszakokban, milyen váltásokban, milyen autókkal kell közlekedni), akkor máris megkíméled magad az olyan jelentkezőktől, akik ilyen vagy olyan okokból kifolyólag nem tudja majd vállalni az általad felkínált munkát.

Ha viszont annyira reménykeltő a helyzet, hogy több sofőrt is be tudsz hívni állásinterjúra, akkor már ugyan egy lépéssel közelebb kerültél a célhoz, de még mindig sok minden sülhet el balul. Ahhoz, hogy minél kevesebb dolgot tudj elrontani, olvass tovább!

Mit ne tégy, ha sikeresen szeretnél toborozni?

Persze attól, hogy egy kendőzetlenül őszinte álláshirdetést dobtál össze, még nincs minden megoldva. Érkeznek majd a jelentkezők, és lesz is kivel beszélgetni, sőt, akad közöttük pár olyan szimpatikus jelölt is, akit szívesen látnál a munkavállalóid között. Az eredményességhez azonban a következőkre kell odafigyelni:

Légy résen! Ügyesen kell kiválasztani, hogy ki az, aki valóban alkalmas jelölt, és még érdeklődik is a céged iránt, és ki az, aki viszont teljesen alkalmatlan, de talán érdeklődik. Ugye nem kérdés, hogy melyik az ideális jelölt?

Nem szabad elkényelmesedni! Ne hagyatkozz arra, hogy majd a jelenetkező hívni fog, hiszen lehet, hogy időközben egy másik toborzó lecsapott már rá. Ha tehát azt szeretnéd, hogy valaki neked dolgozzon, akkor tedd meg felé a szükséges lépéseket!

Építs adatbázist! Hogy a hirdetésekre költött pénz valóban megszolgálja az árát, készíts egy adatbázist a jelentkezőkből, így nemcsak nyomon tudod követni a számodra ideális jelölteket, de a jövőben bármikor fel tudod venni velük a kapcsolatot.

Mutass érdeklődést!

Hidd el, ha egy sofőr azt érzékeli, hogy valóban érdekel téged, hogy számára mi a fontos a munkájában, ha átérzed a problémáját, és próbálsz rajta segíteni, ha tudja, hogy számodra ő nemcsak egy robot, akkor mindenképpen nyert ügyed van!

Légy naprakész, ismerd meg részletekbe menően a sofőrök világát, és közben ne feledkezz meg senkiről, akivel a jövőben szeretnél együtt dolgozni!




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A toborzás szerepe sosem volt még ilyen jelentős
  Drasztikus változás előtt a HR szakma
  A munkaerőpiacot is felforgatja a digitalizáció
  Munkaerőpiac és toborzás 2018-ban
  Foglalkoztatási alternatívák 2017-ben
  Átalakítja a toborzást a közösségi média
  Háromszáz jelölt kell egy sikeres munkavállalóhoz
  A munkahelyekkel együtt a munkakeresés is mobillá válik

További hírek ebben a kategóriában

Új vezető az Intersnack Magyaror...
Milyen eszközökkel védhetjük mag...
Vége a korlátozásoknak, újra mun...
Női elnök a Joint Venture Szövet...