Idén karácsonykor is pörög a játékpiac
Marketinginfo.hu - 2022-11-16 11:01
Kereskedelem
Több tízezret költenek a magyar családok játékokra.
November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: a REGIO JÁTÉK adatai szerint idén az éves forgalom fele fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni, a vállalat 15%-os kosárérték-növekedést vár a tavaly év végi hajrához képest. A gazdasági helyzet ellenére a családok nem terveznek sokkal kevesebbet ajándékokra költeni, a legtöbb gyermek társast, LEGO-t és kreatív készletet, fejlesztő játékot talál a karácsonyfa alatt.
Érkezik a játékpiac legerősebb időszaka: a karácsonyt megelőző másfél hónapban az éves forgalom 50%-a realizálódik a REGIO JÁTÉK becslése alapján. "Az ünnepi szezonban jellemzően több és magasabb értékű játékot választanak a vásárlók, ilyenkor akár hatszorosára is nőhet a kereslet. Idén 15%-os kosárérték-növekedéssel számolunk, ami átlagosan 11.000 Ft-os hagyományos áruházi és 15.000 Ft-os online vásárlást jelent" - ismertette Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A legkeresettebb kategóriák év végén a társasjáték, kártya, a LEGO és a kreatív-, fejlesztő játékok. "Ez teljes mértékben összecseng a friss kutatásunk eredményeivel: a legtöbb szülő az alapján választ játékot, hogy az a szórakozás mellett hasznos tudást adjon, fontos készséget fejlesszen, csak másodlagos szempont az ár" - mondta el Gyaraki Dávid.
Játékra mindig szükség van
A vállalat november elején 4.000 fő részvételével készített kutatást, amiből kiderült, hogy a kisgyermekes családok fele előre felkészül anyagilag az ünnepre, a két legnagyobb kiadást ebben az időszakban az ajándékok (57%) és az élelmiszerek (35%) jelentik. "A felmérésünk alapján a családok csak kicsivel terveznek kevesebb pénzt fordítani idén a karácsonyi meglepetésekre. A szülők nem ezen szoktak spórolni, pláne ha mostanában anyagi megfontolásból a kisgyermekesek kikapcsolódási lehetőségei beszűkülnek, akkor több időt fognak együtt tölteni otthon. Ennek az időnek a kitöltésére jó választás a közös játék, sőt egy diavetítővel igazi mozihangulat teremthető otthon" - fejtette ki véleményét Gyaraki Dávid.
A vásárlók kétharmada online is vásárol játékokat
A REGIO JÁTÉK kutatása alapján a magyar családok leginkább játékot, könyvet és ruhát vásárolnak a gyerekeknek karácsonyra. A megkérdezettek 35%-a 15.000 Ft-nál magasabb értékben, 32%-a 10-15.000 Ft között, 25%-a pedig 5-10.000 Ft között választ meglepetést. A válaszadók fele novemberben, egyötöde viszont már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, decemberre csak tízből egy vásárló hagyja a keresgélés megkezdését.
A kutatásból az is kiderült, hogy a családok kétharmada online is vásárol meglepetéseket, "ugyanakkor a játékok esetében sokan szeretik kézbe fogni a terméket, és nagy előny, hogy személyesen az eladók is szakszerű segítséget tudnak nyújtani a gyerek életkorának és érdeklődésének megfelelő játék kiválasztásában" - tette hozzá el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
TOP 10 játékkategória a 2022-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
1. Társasjáték, kártya 2. LEGO 3. Kreatív, fejlesztő játékok 4. Autó, jármű 5. Baba és babakocsi 6. Bébijáték és kellék 7. Szerepjáték 8. Plüss 9. Játékfigura 10. Diavetítő, diafilm
TOP 10 játék a 2022-es ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:
1. Diavetítő 2. LEGO Classic - Kreatív építőkockák 3. LEGO Duplo - Európa vadállatai 4. Rosszcsont társasjáték 5. Tanulj velem kutyus 6. Tanulj velem elefánt 7. Mohó Mókus társasjáték 8. Buborékfújó autó 9. Gravitrax 10. Zingo
Kapcsolódó cikkek:
Kevesebbet költünk, de többet rendelünk online, karácsony előtt
Kreatív ötletek a karácsonyi világításhoz (x)
Céges karácsonyi ajándékok a hatékony márkaépítéshez (x)
Karácsonyi meglepetés a Városligetben
A karácsonyi internetes vásárlások biztonságosan
Nagyot ment tavaly a hagyományos játékpiac
Innováció a játékpiacon
Nyerő szériában a Lego
Csökken a játékforgalom
|