Hírek
23429 hír az adatbázisban
Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel
Marketinginfo.hu - 2023-03-07 10:28
CSR

Habár a nők már a 17. század óta küzdenek egyenjogúságukért, napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetéssel kell szembenézniük életük során.

A világgazdasági fórum 2022-es adatai és az AVON által végzett kutatások is azt bizonyítják, hogy sok a teendő még ezen a területen. Az AVON, amely több mint 135 éve áll ki a nők mellett, és olyan üzleti modellel rendelkezik, amely nagyobb választási és pénzkereseti lehetőséget biztosít a nők számára, arra szólítja fel az embereket, hogy álljanak ki a nők megkülönböztetése ellen, és szálljanak szembe azokkal az akadályokkal, amelyek hátráltatják a nők egyenjogúságát a munka világában.

A nők egyenjogúságáért folytatott harc terén bizakodásra adhat okot a nemek közötti egyenlőséget vizsgáló Világgazdasági Fórum (WEF) 2022-es jelentésének adata, mely szerint a nemek közötti globális szakadék 68,1%-kal csökkent az elmúlt évben, azonban a jelentés azt is leszögezi, hogy ilyen ütemű fejlődés mellett 132 évbe telik a teljes paritás elérése. Bár mérhető strukturális előrelépés történt, ez azonban nem kompenzálja megfelelő mértékben a Covid-19 járvány hatására 2020 és 2021 között bekövetkezett generációs veszteséget, ugyanis a 2020 előtti tendenciák a nemek közötti szakadék 100 éven belüli megszűnését jósolták.

Az Avon által készített Global Progress for Women Report , amely hét országban, több mint 7000 nő véleményét tükrözi, egyértelműen alátámasztja ezt, hiszen a szépségmárka kutatásában résztvevő nők 86%-a szerint manapság is nemi megkülönböztetésen alapuló negatív sztereotípiák akadályozzák esélyegyenlőségüket a munka világában. A kutatás résztvevői szerint a rugalmas munkavégzés (48%) és a vállalkozásindítás (29%) lehetőségében, valamint a megkeresett jövedelem (46%) mennyiségében érik őket a legsúlyosabb hátrányok férfitársaikkal szemben, amelyek akadályozzák őket abban, hogy teljes mértékben kiaknázzák lehetőségeiket a munka- és jövedelem terén.

Jövedelmi különbségek

Habár az AVON kutatásából kiderül, hogy a nők több mint háromnegyede szeretne több pénzt keresni, akár más jövedelemforrással, akár jelenlegi munkakörében, az Eurosart adatai igazolják, hogy a nők nem alaptalanul gondolják úgy, hogy fizetések terén a férfiakhoz képest hátrányos megkülönböztetés éri őket. Az Európai Unió 27 tagállamának adatai alapján a nők és a férfiak bruttó órabére közötti különbség 2010 óta folyamatosan csökken, azonban 2020-ban ez a szakadék még mindig átlagosan 13%-ra tehető, amely adat hazánkban 17,2%-os különbséget jelent. A jelentős kereseti különbség mellett, a gazdasági válság szintén hozzájárult a nemek közötti egyenlőség irányába tett előrelépés megtorpanásához, az AVON kutatásában résztvevő nők több mint háromnegyede (76%) úgy gondolja, hogy a megélhetési válság negatívan hatott a pénzügyeikre. Ráadásul, a nők úgy vélik, ők négyszer nagyobb mértékben érintettek, mint a férfiak.

Vállalkozásindítási lehetőségek

A Világgazdasági Fórum szerint a nők vállalkozókedve világszerte növekszik, azonban az AVON adatai alapján több mint egyharmaduk úgy véli, hogy a saját vállalkozás indításának lehetőségei a férfiak számára kedvezőbbek. Habár a fejlődő világban nyolc-tízmillió kis- és középvállalkozásnak van legalább egy női tulajdonosa , a nőkhöz képest még mindig háromszor több férfinak van tulajdonrésze vállalkozásban. Összhangban az AVON megállapításával, miszerint a megkérdezett nők 61%-a számára a vállalkozásindítás legnagyobb akadálya a finanszírozás, az Atomico kutatása szerint a női alapítók részesedése a befektetésekből stagnál, és az összes európai kockázati tőkefinanszírozás 87%-át kizárólag férfiakból álló alapító csapatok nyerik el. Riasztó, hogy a kizárólag nőkből álló csapatokba történő befektetés 3%-ról 1%-ra csökkent, annak ellenére, hogy a bizonyítékok szerint a nők 25%-kal jobb megtérülést tudnak elérni.
Rugalmas munkavégzés

Habár az AVON kutatásában résztvevők 13%-a gondolta úgy, hogy a nők számára kedvezőbb feltételek biztosítottak a munkavégzés rugalmasságát illetően, ennél jóval többen, 36% nyilatkozta ennek ellenkezőjét. Utóbbit támasztják alá a WEF túlórák tekintetében közzétett adatai is, melyek szerint a férfiaknál a fizetetlen túlóra aránya a teljes munka arányában 19%, míg a nőknél ez az arány 55%. Nagyban befolyásolja a nemek közötti egyenlőség megvalósulását, hogy napjaink társadalmai nem támogatják a nők rugalmas munkavégzését, amely helyzetet tovább súlyosbítja, hogy annak ellenére, hogy társadalmi elvárás a nők gyermekvállalása, a gondozási időszakban nem biztosítják számukra a teljes munkabérüket. Ezek fényében nem meglepő adat, hogy a nők egyharmada (34%) szerint a gyermekgondozási feladatok vállalása negatívan hatott karrierjük előrehaladására.

Angela Cretu, az AVON vezérigazgatója megjegyzi: "Tanulmányról tanulmányra bebizonyosodik, hogyha a nőknek több lehetőséget és egyenlőséget biztosítanak, abból az egész társadalom profitál. Annak ellenére, hogy egyes országok pozitív lépéseket tesznek ez ügyben, sok nő még mindig akadályokba ütközik, amikor a választás szabadságáról, a munkáról és a kereseti lehetőségekről van szó. Ezen szeretnénk változtatni! Az AVON-nál több mint 135 éve dolgozunk azért, hogy minél több nő számára rugalmas munkakörülményeket és kereseti lehetőséget biztosítsunk, hiszen a nők gazdasági részvétele előtt álló akadályok elhárítása kulcsfontosságú a nők fejlődésének elősegítéséhez. Tanácsadóink átlagosan több mint 20%-ot kereshetnek minden egyes eladott termék árán, és évente több mint 100 millió dollárt fektetünk Tanácsadóink képzésébe, jutalmazásába világszerte. Tehát minden alkalommal, amikor valaki AVON terméket vásárol, segít egy önálló, vállalkozó nő támogatásában, és lehetőséget biztosít arra, hogy jobb jövőt teremtsen. Hisszük, hogy egy jobb világ a nők számára, egy jobb világot jelent mindannyiunk számára! A Nemzetközi Nőnap pedig a legjobb alkalom arra, hogy erre rávilágítsunk és mindenki figyelmét felhívjuk arra, hogy változnunk kell!"




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Divat & Társadalmi Fejlődés
  Férfiként könnyebb érvényesülni a munkaerőpiacon?
  Hogyan támogathatják a vállalatok a nőket?
  Mi is kell a nőknek a munkahelyen?
  Rekordszinten az állásban lévő nők száma
  Telekom a tehetségek támogatásáról és a női példaképek fontosságáról
  A Dreher Sörgyárak ünnepli a nőnapot
  Az AVON a Nőkért
  A Vodafone nőnapi kampánya
  Az AVON a nők jogaiért
  A Women’secret kampánya a Nőnapra
  A Springfield neves női illusztrátorokkal ünnepli a nőnapot
  Nemzetközi Nőnap a Lush-nál
  A FOREO nőnapi kampánya

További hírek ebben a kategóriában

65 millió forintos támogatás az ...
Az olimpiára készülő fiatal élsp...
A Mol célja, hogy a régió zöldeb...
Esélyegyenlőség az Auchannál