November 17-én 7 óra 10-kor rajtolt el az eMAG Black Fridaye, amelynek első órájában egy tipikus vásárló 7 százalékkal többet költött, mint tavaly, jellemzően az okostelefonjáról böngészte az ajánlatokat, és easyboxos átvételt kért. Az indulást követő óra számai alapján idén jelentősen nőtt a fekete pénteki akcióban rendelt napi fogyasztási cikkek forgalma, de a ruhák és lakberendezési termékek iránt is emelkedett a kereslet.
A fekete pénteki rendelések kiszállítását az idén megnyitott, számos automatizációs megoldást tartalmazó, 117 ezer négyzetméteres logisztikai központjából legkésőbb december 1-ig vállalja az eMAG.
Az első óra számai alapján tavalyhoz képest 7 százalékkal magasabb a Black Friday átlagos kosárértéke, a napi fogyasztási cikkek (mosó- és tisztítószerek, tartós élelmiszerek, italok) pedig már az első órában akkora forgalmat generáltak, mint a 2022-es Black Friday első felében.
Értékükben jelentős, 200 százalék feletti növekedést produkáltak a fekete péntek kezdetén a ruházati és divatcikkek az eMAG-nál, és mintegy kétszer annyi lakberendezési cikket, otthoni kiegészítőt rendeltek idén az ügyfelek, mint tavaly ilyenkor, a szépségápolási cikkek forgalma pedig az első órában másfélszer akkora volt, mint a tavalyi Black Fridayen.
Tavalyhoz hasonlóan idén is népszerűek a hagyományos játékok (például LEGO-k és társasjátékok), de a játékkonzolok és kiegészítőik is, vélhetően sokan szerzik be fekete pénteki akcióban a gyerekeknek szánt karácsonyi ajándékokat.
A legnépszerűbb termékkategóriák a Black Friday első órájában:
- háztartási nagygépek
- mobiltelefonok
- televíziók
- takarító- és tisztítószerek
- laptopok
- háztartási kisgépek
- játékkonzolok
- játékok
- otthon és lakberendezés
- ruházat és divat
"Örömünkre szolgál, hogy tavalyhoz képest harmadával több Marketplace kereskedőpartnerünk csatlakozott az eMAG Black Friday kampányához, így a korábbinál is szélesebb termékkínálattal vágtunk neki a kampánynak. Ez azért is kulcsfontosságú, mert a fekete pénteki vásárlók irányából évről-évre nagyobb igényt tapasztalunk a ruházati, lakberendezési és napi fogyasztási cikkek iránt is" - kommentálta az első fekete pénteki eredményeket Daniel Spiridon, az eMAG Magyarország ügyvezetője.
Az első óra statisztikái alapján tízből nyolc felhasználó mobil eszközről böngészte a Black Friday ajánlatokat, és csaknem minden második ügyfél online bankkártyás fizetést választott. Tízből hét ügyfél easybox csomagautomatába kérte a rendelése átvételét, a legtöbb rendelés a Black Friday első órájában Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén és Hajdú-Bihar megyékből érkezett.