Hírek
23270 hír az adatbázisban
Online pr-szótárt jelentetett meg a Magyar PR Szövetség
Marketinginfo.hu - 2023-11-10 11:17
PR

Hogy mit jelent az USP vagy az EVP, mi a különbség a márkanagykövet és a márkaképviselő között, vagy miből fejlődtek ki a sajátmárkás termékek, ehhez érdemes felkeresni a Magyar PR Szövetség pr-szótárát.

A hiánypótló online kiadványt az októberi Drinks&Links rendezvényen mutatta be a szótár alapító-főszerkesztője, Dr. Sós Péter János, az MPRSZ Örökös Tagja.

Több mint negyedszázada készült már egy angol-magyar pr-szótár, amelyet Dr. Sarlós Gábor és Tábori György jelentettek meg könyv formában, de azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak.

Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője Dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár, lektorai pedig Dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet Dr. habil. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornélv kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.

A szótár több mint 330 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A készítők nem titkolt célja volt egyrészt a szakszavak tisztázása - nem árt, ha mindenki ugyanazt érti egy-egy kifejezésen - másrészt az egyetemisták és pályakezdők segítése az eligazodásban a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban.

Ez az első és egyetlen olyan online szakszótár, amely ISBN számot is kapott. A kétnyelvű kiadvány (a szócikkek magyarul és angolul, a magyarázatok magyarul olvashatók) a SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazásra épült. A választott platform biztosítja, hogy a szótár könnyen szerkeszthető legyen, a készítők várják is a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól.

"Mivel én szinte naponta találkozom egyetemistákkal és Z generációs pályakezdőkkel, számomra erősen érezhető volt egy ilyen, fogalommagyarázó szógyűjtemény igénye" - mondta Dr. Sós Péter János. - "Azért is kezdtem bele ebbe a nagy munkába. És komoly rangot ad, hogy kiváló szakemberek segítettek az összeállításban, értelmezésekben."

"Egy hasznos és technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val, vagy egy a keresők által is látható módon újraszerkesztett - publikált, és így organikus találatokat is hozó pdf file nagyon jó megoldás az elkészített tartalmak jobb, hatékonyabb hasznosítására." - tette hozzá Szenes Gábor, a PR Szótár technológiai hátterét biztosító Pressonline alapító-tulajdonosa.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Közzétette az MPRSZ az idei PREXA verseny shortlist-jét
  Megalakult a MPRSZ Public Affairs tagozata
  Új örökös taggal bővült a Magyar PR Szövetség
  Újabb nemzetközi szervezethez csatlakozott az MPRSZ
  Átadták a CSR Best Practice díjakat
  Megnyílt a III. PR Akadémia
  CSR Best Practice tizedszer
  A Magyar PR Szövetség belépett az ICCO-ba

További hírek ebben a kategóriában

Milyen egy jó szállodai rendezvé...
Díjazták a kreatív tanárokat
Hogyan lesz sikeres a pergetés w...
A germicidlámpás berendezések ha...