Sokan halasztották a vágyott termék beszerzését az ünnepi szezonra
Marketinginfo.hu - 2023-12-04 09:49
Kutatás
A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket - mutat rá az EY több mint 22 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi kutatása.
Világszerte szinte kivétel nélkül mindenki aggódik (94%) a megélhetési költségek drágulása miatt. A válaszadók több mint fele (54%) a jövőben kevesebbet vásárolna egyrészt azért, hogy megtakarítson (73%), másrészt, mert úgy érzi, nincs szüksége újabb holmikra (49%).
Leginkább a divatos kiegészítőkön (61%), a játékokokon és technikai eszközökön (51%) spórolnának az emberek, de visszafognák a ruhára és cipőre is (44%) fordított költéseiket is. A takarékoskodás jegyében gyakrabban főznének otthon, és sokan (43%) az ételrendelésről is lemondanának.
"Annak a korszaknak gyakorlatilag vége van, amikor elég volt a megfelelő helyen, jó áron árulni a terméket, az pedig megtalálta a vevőit. Az emberek napról napra egyre tudatosabban vásárolnak. Számos esetben látunk már példát arra, hogy a márkahűség hátrébb kerül a fogyasztói preferencialistán, az ár-érték aránnyal szemben, olyannyira, hogy sokan hónapokat is várnak az ünnepi időszak akcióira egy-egy nagyobb cikk beszerzésével" - hívta fel a figyelmet Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője. "Olyan, a fogyasztói elköteleződést támogató üzleti stratégiát kell kidolgozniuk a vállalatoknak, ami amellett, hogy vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat, képes növelni a vevők elégedettségét és ezáltal biztosítani a cég hosszútávú eredményességét" - tette hozzá.
A látványos kereskedelmi akciók az idei ünnepi szezonban is vonzzák a vásárlókat. A Black Friday-hoz hasonló leárazásokon az európai válaszadók több mint fele (54%) részt venne, sőt világszerte tízből heten (71%) erre az időszakra halasztják egyes termékek beszerzését. Tovább nőtt az aránya azoknak, akik ilyenkor online válogatnak, míg a kifejezetten üzletekben vásárlók köre 14 százalékkal csökkent tavalyhoz képest.
Kapcsolódó cikkek:
Az Amazon az eddigi legnagyobb évvégi forgalmat érte el
Csúcsot döntött az Arena Plaza
A józan sofőröket jutalmazza a Coca Cola
Tavaly kevesebb kozmetikai ajándékcsomag fogyott karácsonyra
Új külsővel készül a karácsonyra a Merci
|