Hírek
23556 hír az adatbázisban
A szürke autók népszerűbbek, mint a színesek
Marketinginfo.hu - 2024-02-14 11:58
Kereskedelem

Autóválasztáskor a járművezetők színpreferenciája igen változatos képet mutat, hiszen a döntésben többnyire az egyéni ízlés, valamint kulturális tényezők játszanak szerepet.

A carVertical autóipari adatszolgáltató több európai országban végzett kutatásából egyértelműen kitűnik, hogy az autótulajdonosok többsége a fekete, a fehér és a szürke árnyalatokat részesítik előnyben, és kevésbé érdeklődnek az élénk színű járművek iránt.

Az autóvásárlók többsége praktikus színt keres

A carVertical-on valaha ellenőrzött autók 32,9%-a szürke, 14,6%-a fehér és 29,7%-a fekete volt. Ez a tendencia egész Európában megfigyelhető, ahol a monokróm járműszínek a legkelendőbbek. A szürke, a fekete és a fehér praktikus színek, karbantartásuk egyszerű és nem igényel különösebb odafigyelést, ami - lássuk be - minden autótulajdonos számára lényeges szempont.

2000-ben a szürke autók aránya 33,4% volt, ami azt jelenti, hogy az elmúlt több mint két évtizedben a szürke autószín rajongóinak tábora tartósan megerősödött. A fehér szín népszerűsége a 2000. évi 3,1%-ról 2010-ben 13,2%-ra, 2020-ban pedig 18,7%-ra nőtt. A fekete autók népszerűsége is megugrott: míg 2000-ben 20,1% volt, 2010-re 31,7%-ra emelkedett. A fekete autók aránya azonban 2020-ban visszaesett 26,9%-ra.

Sok sofőr kerüli az élénk színeket, mivel azok az évek során kifakulhatnak, ami az autó értékének csökkenését jelenti. Ezért is fontos, hogy a járművet lehetőleg árnyékban tartsuk, így megelőzhető, hogy a festék kifakuljon.

"A monokróm színek tartós népszerűségnek örvendenek. A fehér, az ezüst, a szürke és a fekete a világ minden táján divatos autószín. 2023-ban népszerű választásnak bizonyulnak a kék járművek is, míg a többi színt megelőzik a hagyományos alternatívák" - árulja el Matas Buzelis, autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

A gyártók ma már kevesebb színt kínálnak az autóvásárlóknak

A prémiumjárműveket gyakran sötét színűre festik, pedig viszonylag kevés vezető részesíti előnyben ezeket, tekintve, hogy vonzzák a hőt, a port és a szennyeződést. A közép- vagy nyugat-európai vásárlóknak ez ugyan nem jelent különösebb gondot, de a déli piacokon a sötét autók kevésbé kelendők.

Az európai használtautó-piacon csekély az élénk színű autók aránya - a carVertical portálon ellenőrzött összes jármű 0,9%-a sárga, 5%-a piros, 10,6%-a pedig kék. A sárga korábban sem volt népszerű választás: 2000-ben az autóknak mindössze 2,4%-a, 2010-ben 1,2%-a, 2020-ban pedig 0,7%-a futott ezzel a színnel. A piros valamivel népszerűbb volt, mint manapság: 2000-ben az összes autó 6,5%-a, 2000-ben 5,5%-a, 2010-ben 5,2%-a, 2020-ban pedig 5,2%-a volt piros. A kék járművek aránya az évek során ingadozott: 2000-ben 21,3%, 2010-ben 10%, 2020-ban 11,5% volt.

"A gyártók ma már kevesebb színt kínálnak az autóvásárlóknak. Néhány évtizede sok színes járművet láttunk, mára azonban sokat változott a paletta, hiszen a többség nem akar kitűnni a tömegből, és inkább a konzervatív járműszíneket választja. Egyes sofőrök még arról is meg vannak győződve, hogy például egy piros vagy sárga autó eladása sokkal tovább tart, mint ha ugyanazt a járművet feketére vagy ezüstre festve kínálnánk" - magyarázza Buzelis.

Ha használtautót keresel, fontos, hogy a mérlegelésnél a színnel szemben az állapotát helyezd előtérbe. Mivel a súlyosan sérült és javított járműveken több festékréteg is lehet, Buzelis azt tanácsolja, hogy a próbaútra vigyél magaddal egy speciális eszközt, mellyel megmérheted a festékréteg vastagságát.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mennyire éri meg évente elvégeztetni a futómű beállítását? (x)
  Ha eddig halogattad, most már ne tedd: szerezd be az autóablak sötétítőfóliát! (x)
  Az OMV ultragyors elektromosautó-töltő hálózatot épít ki Magyarországon
  Stratégiai együttműködést kötött a Duna Autó a CATL és a Xiaomi
  Új ingyenes applikáció segíti az autósokat
  Jelentősen visszaesett a cseh Skoda Auto üzemi nyeresége tavaly
  Peugeot: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon
  Jól fogadta az MG márkát a magyarországi autópiac
  A Toyota magyarországi működésének legjobb évét zárta tavaly
  Növelte eladásait novemberben a Volvo Cars

További hírek ebben a kategóriában

Az online vásárlás számos gazdas...
Termékcímke webáruházak számára:...
Így költsd el a pénzed, ha marad...
Tovább növelte eladásait a cseh ...