Az objektív döntések meghozatalához a piackutatás a legjobb módszer, azonban sokba kerül, a legtöbb cég nem engedheti meg magának. Vagyis vannak olyan eszközök, amelyeket magunk is bevethetünk és szinte semmibe nem kerülnek. Hogy melyek ezek, arról cikkünkben bővebben is olvashatsz, tarts velünk!
Miért fontos a piackutatás?
Akár új vállalkozásként lépsz a piacra, és még nincs információd róla, akár jelenlévőként szeretnél fejlődni, a piackutatás mentesíthet a felesleges kudarcoktól. Ha nem tudod, hogy hogyan csináld, bízd meg vele az
Adlab csapatát, akik segítenek kihozni a cégedből, a lehetőségeidből a legjobbat!
Hogy megértsd a piackutatás fontosságát, álljon itt egy rövid példa. Kipattan a fejedből egy nagyszerűnek tartott ötlet. Honnan tudhatod, hogy érdemes bele pénzt és időt ölni, hogy szeretni és használni fogják-e az emberek? Senki sem születik jósnak, így csak a konkrét számok, adatok ismeretében tudhatjuk meg, hogy helyesek-e az elképzeléseink, életképes lesz-e az ötlet. Akár Te magad végzed, akár egy ügynökséget bízol meg vele, kvalitatív és mennyiségi adatokat szerezhetsz, előbbiek értelmezése komoly hibák forrása lehet, utóbbiak azonban pontos képet festenek.
Mit profitálhatsz, ha piackutatást végzel?
Piackutatás, vagyis megfelelő adatok birtokában tudni fogod, mi a terméked/szolgáltatásod legfőbb előnye, mi az, amit ki kell hangsúlyoznod, milyen szavakat kell használnod a hirdetésekben. De megtudhatod belőle azt is, hogyan és milyen csatornákon érheted el a célcsoportodat, hogyan növelheted az eladásokat, stb.
Hogyan csináld, ha nincs rá egy vagyonod? A módszer nagyon egyszerű, ha meglévő vállalkozásod van, ugyanis csak a vevők véleményét kell kikérned. Persze ez nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik, ugyanis ahhoz, hogy el is mondják, motiválni kell őket. Ez a kiadás azonban semmi ahhoz képest, amennyi fontos információ és adat birtokába kerülhetsz.
Konkurenciaelemzést is végezhetsz szinte ingyen, ehhez csak annyit kell tenned, hogy a versenytársaidnál végzel 1-1 próbavásárlást, hogy megnézd, mit csinálnak másképp, jobban.
Hogyan csináld?
A személyes interjú az egyik leghatásosabb és legtöbbet alkalmazott módszer, érdemes a legjobb vásárlóidat kérdezni. A kérdéseket előre szedd össze, az emberek termékeiddel kapcsolatos problémáira fókuszálj, a válaszokat pontosan rögzítsd! Tudnod kell azonban, hogy ha rosszul kérdezel, a válaszok félrevihetnek.
Az internetes kutatás abban az esetben is segíthet, ha még nincsenek vásárlóid, ekkor a különböző közösségi média csoportokban tudakozódhatsz, szavazásokat készíthetsz.
A piackutatási adatok birtokában jobb stratégiai döntéseket hozhatsz, a vevőid is elégedettebbek lesznek, így csak nyerhetsz vele.
Ha még nem csináltál ilyet, ideje, hogy kipróbáld magad, hidd el, megéri!
(x)