Tanulmányok, elemzések
1826 anyag az adatbázisban
Bevezető

Tanulságos kutatást bonyolított le tavaly november-decemberben az Anderson Analytics. A kutatócég a Marketing Executives Networking Group (MENG) tagságát kérdezte meg, mit gondolnak a tavalyi év s 2009 legfontosabb marketing trendjeiről, mely piacokra, mely könyvekre figyelnek, mely marketing gurukra hallgatnak, és melyek azok a forradalmi jelszavak, amelyekből elegük van.

Míg a marketingvezetők fele büdzséje csökkenésére számít, s mindössze 34% gondolja úgy, hogy a válság nem befolyásolja negatívan a munkaerővel kapcsolatos terveit, addig kifejezetten optimisták a kutatás-fejlesztés és a marketingkutatás területét illetően. A megkérdezettek több mint háromnegyede számít a K+F és a kutatás szinten tartására, vagy akár növelésére.

A vásárlói elégedettség és a vásárlók megtartása a legfontosabbnak és legrelevánsabbnak tartott marketingfogalmak, de jó helyezést ért el a marketing megtérülés (ROI), a márkahűség, a szegmentáció, a minőség, a keresőoptimalizálás vagy az adatbányászat is. Nem tartják azonban olyan fontosnak például a hit szerepét, a játékelméletet vagy a longtail (hosszúfarok) koncepciót.

A jelenlegi helyzetben nem csoda, hogy felértékelődtek az olyan tényezők, mint a hitelhez jutási lehetőségek, az ingatlanpiac vagy az alternatív energia. Vannak viszont olyan témák, amelyek kezdenek kissé "elhasználódni"; ide tartozik a web 2.0, a blog vagy a közösségi kapcsolatépítés. Nem csak a "feltörekvő" fogalmak váltanak azonban ki növekvő unalmat; a szinergia és a márkázás "klasszikus" létükre is ebbe a kalapba esnek a válaszadók egy részénél.

Ami a fogyasztói demográfiát illeti, az amerikai marketingvezetők még mindig elsősorban a baby boom nemzedéket tartják szem előtt, de az X generációt sem fejtették el, s nőtt az Y generációra irányuló figyelem is. Földrajzi értelemben - nem meglepő módon - az óriási kínai piac izgatja a marketingeseket a legjobban: a válaszadók fele gondolja úgy, hogy az ázsiai ország hordozza a legnagyobb lehetőségeket. Kínát messziről követi a második helyezett India, a válaszok 17 százalékával.

A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy mely könyveket ajánlanák a marketingvezetők a legszívesebben a többi szakmabelinek. E téren a Good to great végzett az első helyen. A legmenőbb marketing guru tavalyhoz hasonlóan Seth Godin, akit Watten Buffet és Malcolm Gladwell követ. Még mindig előkelő helyen szerepel a félévre visszavonuló Apple vezér, Steve Jobs is, bár ő rontott korábbi helyezéséhez képest.

A kutatás egészéből az szűrhető le, hogy miközben a legfelkapottabb fogalmak szem előtt vannak, s azok fontosságát nem is tagadják a marketingvezetők, a válság közepette inkább a marketinglapok megfelelő alkalmazása mellett teszik le a voksot, a hangzatos és ígéretes, ám egyelőre kevésbé bizonyított elvekkel és diszciplínákkal szemben.

Részletek a csatolmányban!


Bevezető


Kapcsolódó letölthető fájlok


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Ha a marketinges érti a technológiát, a cég is eredményesebb
  Kutatás: milliárdokat veszítenek a marketingesek évente
  A férfiak fontosabbnak tartják a marketinget
  Vizionárius marketingesek? Szép álom
  Egyre összetettebbek a nemzetközi marketing feladatai
  Az Apple ért a legjobban a marketinghez

További tanulmányok

Az ingatlanpiaci tranzakciók 15-...
A magyar vállalatok bevételének ...
20 millió forintos ingatlankörké...
Nőttek az árak